Cover von Akim rennt opens in new tab

Akim rennt

Author: Search for this author Dubois, Claude K.
Statement of Responsibility: Claude K. Dubois. Aus dem Franz. von Tobias Scheffel
Year: 20..
Publisher: Frankfurt, M., Moritz-Verl.
Media group: Belletristik KiJu
available

Copies

BranchLocationsStatusDue dateReservationsLending note
Branch: Kinder- und Jugendb. Locations: JE6 Dubo / Ausleihe Status: available Due date: Reservations: 0 Lending note:
Branch: Kinder- und Jugendb. Locations: JE6 Dubo / Ausleihe Status: borrowed Due date: 10/7/2022 Reservations: 0 Lending note:

Content

Akim ist auf der Flucht, er rennt um sein Leben. Als sein Dorf beschossen wurde, ist er von seiner Familie getrennt worden. Ein Flüchtlingsschicksal, wie es unzählige Menschen auf der Welt erleiden müssen. In beeindruckenden Bildern erzählt. Jugendliteraturpreis 2014. Ab 8.

Details

Author: Search for this author Dubois, Claude K.
Statement of Responsibility: Claude K. Dubois. Aus dem Franz. von Tobias Scheffel
Year: 20..
Publisher: Frankfurt, M., Moritz-Verl.
opens in new tab
Classification: Search for this systematic JE6
Subject type: Search for this subject type Antolin Klasse 3
ISBN: 978-3-89565-268-4
Description: [90] S. : überw. Ill.
Tags: Krieg, Junge, Flüchtlingskind, Bilderbuch, Knabe, Flüchtling / Kind
Participating parties: Search for this character Scheffel, Tobias
Original title: Akim court <dt.>
Media group: Belletristik KiJu