Cover von Amadeus Wunderkind opens in new tab

Amadeus Wunderkind

Author: Search for this author Schreiber-Wicke, Edith
Statement of Responsibility: Edith Schreiber-Wicke
Year: 2005
Publisher: Stuttgart [u.a.], Thienemann
Media group: Sachliteratur Erw.
available

Copies

BranchLocationsStatusDue dateReservationsLending note
Branch: Musikbibliothek Locations: JSam1 Moza / Ausleihe Status: available Due date: Reservations: 0 Lending note:

Content

Mit vier Jahren konnte er fehlerlos Geige spielen. Mit fünf komponierte er seine ersten Stücke. Wolfgang Amadeus Mozart war ein Wunderkind. Aber wie war das eigentlich, Wunderkind zu sein? Ständig unterwegs zu sein? In allen Konzertsälen Europas aufzutreten? Nie mit Gleichaltrigen zu spielen? Diesen und anderen Fragen spürt Edith Schreiber-Wicke in einer sachkundigen und zugleich humorvollen Biografie über die Kindheit von Wolfgang Amadeus Mozart nach. Ab 10 Jahren

Details

Author: Search for this author Schreiber-Wicke, Edith
Statement of Responsibility: Edith Schreiber-Wicke
Year: 2005
Publisher: Stuttgart [u.a.], Thienemann
opens in new tab
Classification: Search for this systematic JSam1, Sam1
Subject type: Search for this subject type Antolin Klasse 5
ISBN: 3-522-17751-7
Description: 110 S.
Search for this character
Media group: Sachliteratur Erw.